Monday 6 June 2011

Bird watching weekend? / 釣りじゃなくってバードウォッチングだな。

Last time I've asked how we manage to take kids to fishing weekend. So I've took some photos how we do it. We simply take 2 bivvy.
前回、どうやって子供連れで釣りキャンプするの?というご質問がありましたので、その写真も今週は撮りました。テントって呼んじゃダメなんだって。ビビー(Bivvy)なんだって。釣り人のこだわり?

Kids can sleep on double size air bed./ 子供たちは二人用のエアベッドで間に合う。


No we didn't catch any as this lake is quite hard water, but I quite enjoyed to didn't catch any, but me and kids quite enjoyed to be out in fresh air doing some knitting and watching those Grey lag goose and their goslings.
「この水はムツカシイ」らしく結局今週も何もつれませんでしたが、ワタシと子供たちは何時もの通り勝手に好きなことを・・・たとえばハイイロガンとそのお子さんたちのストーカーとか(バードウォッチングともいう?でもただ見てただけで本格的じゃあないしなあ・・)


We have spotted them feeding our side of lake on Sunday morning. Some of the adults were stretching their neck to be watchful, but they were coming nearer and nearer to us.
日曜の朝に、私たちがいる側の岸でエサをついばんでいらっしゃったんですが、見張り役の方がいる割りにどんどんこちらに近づいていらっしゃる・・・ダメじゃないの?


ほらっ、ここに怪しい人間がいて写真撮ってんのにこっち見てなくていいの?

ところで、Greylag gooseって日本語でなんて呼ぶのでしょう、と検索したら、あの『二ルスの不思議な旅』に登場なさる方々・ハイイロガンでした。気づかなかった・・・

直撃レポート「祖母の語る二ルス像・そんなにやんちゃでもなかった」とかね・・・無理だけど。


No comments:

Post a Comment