Tuesday 28 June 2011

More like "Wicked Witch of the East" / ハーマイオニーちゃんのはずだったのに。

I was in love with this "Hermione's Every day socks". I really was. I was so so looking forward to wearing it, and as I was trying on as I knit the leg and heel, I felt so comfortable and I really really liked it.
...but I don't know what I thought as I was checking the length of foot, thought myself, " oh well, that should do it" without checking it properly.

then I had a shock when I bind off after I've done Kitchener's.

OH MY GOODNESS ITS A BIT TOO TIGHT.

I can wear it if I ignore my toe screaming " ..cannot stretch  comfortably", but my son K, tried it on and declares it fit better on him.

from that moment, This Hermione's Every day Socks become WICKED WITCH OF THE EAST SOCKS. ( ..... by no fault of its own , of course)

Esther終了後、もちっと気楽にいけて柄物毛糸でも大丈夫なシンプルなデザイン、と、「ハーマイオニーちゃんの普段履き靴下」を編み出す。
編んでても気持ちよい、コレは履くのが楽しみだ~と心躍らせて編んでたんですが、履いてみて足サイズチェックしたのに出来上がり試着するとちょっときつい。ガガガガ~ン。

ちょびっときついの、無視しても履ける・・・カナ?これといてやり直したら、多分模様模様ずれちゃうな、と思案してるとこに次男登場。
「僕にピッタリだから、僕の。」宣言。

じゃあ、あげるっていったけど、もうせっかく自分のだ~ってルンルンで編んでたからショック。
その瞬間からコレ、「ハーマイオニーちゃんの普段履き靴下」じゃなくって「東の国の悪い魔女靴下」。靴下チャンのせいじゃないのだけど。


still, I use my legs to take photos.
学校に行っちゃってるから写真は自足で。





2 comments:

  1. うっ、う~、言われなければわからないような…。
    糸があるなら もう一足なんていかがでしょう。
    親子でさりげなくお揃いにできるのも 今のうち?(笑

    ReplyDelete
  2. ★Lotteさん
     つま先だけ見ていただけたらあんまりわからないんですけどね、踵が入りきれてないの。ショック~。
     そう、それも考えたの、もう一足オソロイで自分用を、と。ただ、いつも一玉ずつしか靴下糸を買わないんでお店の在庫次第・・・一緒の糸が無くてもホント、履きやすいパターンなので色違いでも編む!と決意。(笑)

    ReplyDelete